zaterdag 17 mei 2014

Staande ovatie

Op 15 mei 2014 heeft Lelystad afscheid genomen van vier wethouders. Als blijk van grote waardering werden zij - Wout Jansen, Willem de Jager, Meta Jacobs en Ruud Luchtenveld - met een staande ovatie in een volle raadzaal onthaald. Een bijzondere ervaring. Ook voor mij. Want ja, als beëdigd raadslid was het een mooie bijvangst om zo naast Wout een (informele) raadsbijeenkomst te betreden. En dat aan het begin van mijn raadsperiode ;-) Dank daarvoor!

Na 24 jaar een actieve rol in een publieke politieke functie (12 jaar Zeewolde en 12 jaar Lelystad) breekt er een nieuwe fase aan voor hét gezicht van de InwonersPartij: grondlegger, partijleider en erelid Wout Jansen. Ik wens je op weg naar je pensioen nog een leuke, enerverende baan toe die passend is bij jouw kwaliteiten, ervaring en gezondheid.

Ik heb veel respect en bewondering voor de wijze waarop jij de partij stevig hebt neergezet. Het enthousiasme en de energie die je altijd toonde. De echtheid waarmee jij mensen benaderde. Je te allen tijde het partijbelang boven je eigen belang wist te plaatsen. Maar ook het lef had om je kop boven het maaiveld uit te steken. Je verantwoordelijkheid en moeilijke besluiten nimmer uit de weg ging. En op een integere manier met tegenslagen wist om te gaan. Altijd transparant handelde vanuit de kracht en een bloedhekel had aan regeren vanuit de macht (van het getal). Je mag trots zijn op wat jij al die jaren hebt bereikt! Chapeau!

Wout, ik zet met plezier als raadslid jouw visie en inspanningen voor de inwoners van Lelystad voort. Je kunt ervan op aan dat "jouw kindje" (en "mijn petekind") bij mij in goede handen is. Want ook ik ben de InwonersPartij in hart en nieren.